dinsdag 29 maart 2011

Chocolade truffels

Het plan was om zelf een paaslekkernij te maken. Truffel-paaseitjes. Na één perfect eitje was ik redelijk trots. Na twee perfecte eitjes bedacht ik me dat het wel een vies klusje was. Na het derde mooie eitje begon ik zo sterk te twijfelen waarom paastruffels beter zouden zijn dan gewone truffels, dat er nooit een vierde eitje kwam. Ik rolde snel een balletje, stuurde deze door de cacao en legde het als een soort rotsblokje bij de andere kneusjes.

Wat heb ik weer een lekker recept gevonden! En ook nog erg makkelijk. Als de meisjes groter zijn laat ik ze helpen met het rollen van balletjes, voor nu vond ik dat niet zo praktisch. Ze hebben me wel visueel ondersteund en natuurlijk geholpen met voorproeven!


Nodig
125 gr boter
250 gr chocola
2 eieren
125 gr poedersuiker
1 zakje vanillesuiker
50 gr cacao

Werkwijze
* Breek de chocolade in stukjes, voeg de boter in stukjes toe en laat het smelten in de magnetron.
* Meng het door elkaar.
* Laat het 5 minuten afkoelen en voeg het eigeel, de vanillesuiker en de poedersuiker toe, meng het door elkaar.
* Zet het geheel minimaal een uur in de koelkast zodat het stevig kan worden.
* Rol er balletjes van (vooral geen eitjes) en rol ze vervolgens in de cacaopoeder.

1 opmerking:

  1. hai
    Nog even en we kunnen jou en de meiden rollen... na al dat lekkers dat je alsmaar maakt :)
    Je bent goed bezig! X

    BeantwoordenVerwijderen