zaterdag 19 maart 2011

Kraambezoekje

Buurvrouw Z. klopte op het raam. Ik liep naar de voordeur met E. in mijn kielzog. "Mag ik E. even meenemen?" Wat de buurvrouw van plan was wist ik nog niet, maar ik wist vrijwel zeker dat E. dat een goed plan zou vinden.

E. en S. hebben kort geleden twee keer bij de overbuurvrouw gespeeld toen mama naar de tandarts moest. En dat is zo goed bevallen dat E. zelf vraagt of ze er nog eens mag spelen als het gesprek ook maar enigzins die kant op gaat. Gelukkig is dat ook wederzijds en zien de overburen onze meisje ook graag nog een keer komen.

S. lag al op bed, maar E. keek met grote ogen naar buurvrouw Z. "Er is een baby geitje geboren". Om de hoek hebben de buren geitjes en een varkentje. Hier wandelen we regelmatig even naar toe om te kijken en te zwaaien. Een van de geitjes was drachtig en nu was het dan zo ver, de avond voor onze buurvrouw op de stoep stond was het kleintje gekomen. En ondanks alle andere bezigheden die de buurvrouw op haar zaterdagmiddag kon bedenken kwam ze E. even ophalen om bij het geitje te kijken..

E. ging natuurlijk graag mee en kwam vol verhalen thuis. Dezelfde middag gingen we ook nog even met z'n allen, want wij wilden het geitje natuurlijk graag even bewonderen. En afgelopen week zijn we nog vaker gaan kijken. Omdat het kleintje in een schuurtje zat kon ik geen duidelijke foto maken, maar het is een dropje om te zien..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten