dinsdag 8 maart 2011

Klutselen

De afgelopen weken probeer ik de dagen wat anders in te vullen met de meisjes. In plaats van mijn activiteiten af te stemmen op hun ritme, stem ik hun ritme af op de activiteiten.. Dat klinkt zo niet echt goed, maar het werkt.. De meiden lijken veel beter in hun vel te zitten.

 
Ik merkte dat het ritme zoals we gewend waren nogal benauwend werkte. Voor mijn gevoel moesten we vanalles laten of enorm heuen om het op tijd voor elkaar te krijgen. We kwamen niet echt aan veel dingen toe en de meisjes waren niet altijd even tevreden met de planning :)


Nu ga ik 's ochtends iets met ze ondernemen ongeacht hoelaat we ermee klaar zijn en als het later wordt dan slapen ze gewoon wat later. Zo gingen we gister nog met de fiets naar het buurdorp om boodschappen te doen. Het was al halverwege de ochtend voor we vertrokken en een paar weken geleden zou ik om die tijd niet meer gegaan zijn. Maar het was leuk, ging goed en S. heeft onderweg in de fietskar alvast wat getukt. Thuis gekomen rustig wat gegeten in de tuin, E. nog even gefietst, S. nog even op de loopauto en tegen twee uur lagen ze pas in bed. Maar ze waren vrolijk, hebben goed geslapen en ook meidenpap viel het op rond etenstijd hoe vrolijk ze eigenlijk waren.

Zaterdag ochtend hebben we (nadat we al cakejes hadden gemaakt) nog bloemen geknutseld. Het leek me ineens leuk. Ik haalde wat lapjes van zolder, naald en draad en samen hebben we er wat vrolijks van gemaakt. En dat is nou het leuke.. zo krijgen we op één dag veel meer voor elkaar!

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig! En jullie bloemen zien er heel leuk uit!
    Hartelijks,
    Makkie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top!! En mama is waarschijnlijk ook een stuk vrolijker :D Lekker crea trouwens, leuk idee!!

    BeantwoordenVerwijderen