dinsdag 29 maart 2011

Lijmpistool, krokodil en krokodilia

Mijn nieuwe label 'handige hulpjes' wil ik graag groots openen  met.... het lijmpistool. Wat is zo'n ding toch handig. Ik was het hele bestaan van die dingen vergeten tot ik een paar maanden geleden -geloof het of niet- naar K3 zat te kijken. K3 doet veel meer dan zingen en dansen, ze presenteren namelijk ook kindertelevisie waarin ze onder andere knutselen. Nou wordt ik niet echt wild van wat ze in elkaar fröbelen, maar daarbij wordt er regelmatig gebruik gemaakt van een lijmpistool. Het apparaat kwam op mijn denkbeeldige verlanglijstje en toen ik dat tussen neus en lippen door aan meiden pap verteld had stond ik binnen twee dagen met zo'n koffertje in mijn handen.

De spullen die je met een lijmpistool vastmaakt zitten net zo snel en stevig aan elkaar als met secondenlijm, alleen kun je het makkelijk bedienen en hoef je je geen zorgen te maken dat je je vingers vastplakt.

Ik plakte bijvoorbeeld de ogen en het staartje van het nieuwe stokpaard vast met het lijmpistool en vorige week maakten we ook wat leuks. E. was thuisgekomen met een gat in haar maillot. Toen ik dat gat zag besloot ik het ding niet weg te gooien maar er iets vrolijks van te maken. Het lijmpistool was snel gepakt en opgewarmd. Binnen een minuut waren dhr. Krokodil en mw. Krokodilia geboren. Kleine moeite, maar wat een plezier. De meisjes hebben ongeveer een half uur (!) geboeid geluisterd hoe ik in mijn eentje een dialoog voerde, en een zware stem afwisselde met een piepstemmetje. Ondertussen keken ze aandachtig hoe mijn beklede handen op de tekst playbackten.

Ik maakte nog iets leuks mbv het lijmpistool, maar daar schrijf ik later over... Het lijmpistool verdient in ieder geval zeker de titel handig hulpje..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten