woensdag 23 maart 2011

Speciale chocolade minimuffins

Gister liep ik even door de Hema. Daar vond ik een mooi bakblik. Aangezien alles hier gebakken wordt in een combi apparaat heb ik niet veel ruimte en zijn de meeste bakblikken te groot. Een vierkant blik gaat bij het ronddraaien al snel botsen met de oven. Dit bakblik is klein genoeg dus ik nam het mee.
Natuurlijk wilde ik m vandaag gelijk even uittesten, dus dat hebben we gedaan. Het werden chocolade muffins. Het recept dat we gebruikten is als volgt:

Nodig:
125 gr boter
125 gr suiker
2 eieren
2 eetlepels melk
100 gr zelfrijzend bakmeel
3 el cacaopoeder
1 tl vanille extract

Werkwijze:
* Mix de boter en suiker goed door elkaar
* Eieren er een voor een goed doorheen mixen
* Voeg ongeveer de helft van het zelfrijzen bakmeel en cacoa toe met een el melk, mix het goed door elkaar
* Voeg de rest van het zelfrijzend bakmeel, nog een el melk en het vanille extract toe, mix alles goed door elkaar.

15 minuten bakken in een voorverwarmde oven op 180 graden.

Maar wat maakte de muffins nou zo speciaal....? Ik stopte er een rolo in.. hmmm. Een beetje beslag in het vormpje, dan een rolo erin drukken, dan een kloddertje beslag erop en klaar is kees. Het beslag is wat plakkeriger dan ik van mijn vanillemuffin receptje gewend ben, maar met twee lepeltjes is het goed te doen. In de oven smelt natuurlijk ook de chocola van de rolo en loopt het caramel iets in het cakeje, en ik heb het net geproefd.. wat is dát lekker! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten