woensdag 2 februari 2011

Is je deur nog op slot?

Het is kwart voor zeven en de meiden liggen al op bed. Papa is boven aan het klussen. Het nieuwe bureau bevat erg veel schroefjes, rondjes, staafjes en dopjes.. dus dat is nog een behoorlijk karwij. Normaal gesproken als de meiden net op bed liggen loop ik rond met oren op steeltjes om te voorkomen dat het gejammer van de een ook de ander weer wekt. Wanneer B. boven aan het klussen is let ik wat minder op. Dit komt doordat 1: B. altijd de radio aanzet, dus 9 van de 10 keer dat ik iets hoor is het muziek en 2: B. boven is, dus wanneer ik nodig ben krijg ik vanzelf een seintje.

Vanavond loop ik met mijn sopdoekje nog een rondje door het huis. Bij de deur naar de trap hoor ik de muziek waar B. naar luisterd. Even blijf ik staan. Dan doe ik zachtjes de deur open. Ik sluip naar boven. Vanavond heeft B. de radio niet aan. De deur van de kamer waarin hij bezig is staat open. Hij kijkt om het hoekje en ik zie een big smile. Vanuit de prinsessenkamer horen we E. zingen. Ze zingt zo hard ze kan.

Is je deur nog op slot?
Is je deur nog op slot?
Van je kr kr kr,
maak hem open voor God.
Want de Heer wil bij je wooooooooonen,
en dan ben je nooit alleen.

Je hart is net een huisje,
waar het gezellig is.
Maar het is er nog zo donker,
er is iets wat ik mis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten