dinsdag 15 februari 2011

Opstaan

Een paar weken geleden gebeurde het voor het eerst. Half wakker waren B. en ik in de badkamer om ons klaar te maken voor de nieuwe dag. De douche stroomde en door dat geluid duurde het even voor we het in de gaten hadden. Maar uit het niets stond E. bij ons in de badkamer.

E. slaapt al maanden in een eenpersoons bed, waar ze dus ook zelf uit kan klimmen als ze wakker is. En hoewel de deurkruk van de prinsessenkamer omhoog gericht is, is ze groot genoeg deze zelf open te maken. Het viel dus ook te verwachten en ineens was het moment daar. Het is voor ons een hele nieuwe fase want tegenwoordig kan E. dus zelf bepalen wanneer de dag begint.

Gisterochten en vanmorgen bijvoorbeeld werd ik wakker doordat het grote licht van onze slaapkamer aanging. E. kwam dolblij naar ons bed om er nog even bij te kruipen.

Ik herinner me nog goed hoe vaak ik wakker ben geworden doordat mijn moeder mij kwam wakker maken, nu word ik 's morgens wakker gemaakt door mijn dochter. Maar ik wacht rustig mijn tijd af. En dan ben ik degene die 's ochtens het licht aandoet. Ik weet alleen nog niet wat gunstiger is om de dag mee te beginnen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten