zondag 6 februari 2011

Verrassing!

Nu de meiden groter worden komen we steeds vaker voor verrassingen te staan. Samen kunnen ze er echt iets van. Bijvoorbeeld:
- Van de week was ineens de sleutel uit de deur van de keukenkast spoorloos -die er normaal nooit uitgaat-. Toen B. het tostie apparaat wilde pakken, was de deur op slot en de sleutel pleite. E. had het gelukkig keurig opgeborgen in het laadje waar wij normaal gesproken de sleutels van het dressoir in leggen (zodat S. er niet bij kan).
- Toen ik vorige week een plas wilde plegen, keek een vrolijk geel badbootje mij aan vanuit het toilet (actie van S. die graag de badkamer in klimt om met badspeeltjes te strooien).

E. spande gister toch wel de kroon. Ik was net aan het 'fietsen' (voor zover dat lukte met die stormachtige wind) toen ik een telefoontje kreeg van B. 'Het is hier een ravage....'. Nou was B. druk aan het klussen met de trap dus in eerste instantie dacht ik even dat er een tree verrot was en hij erdoor was gezakt (of iets in die trant). Maar toen kwamen de verklarende woorden 'E. heeft de talkpoeder te pakken gekregen'.
Thuis gekomen stond E. -inmiddels in haar luiertje- bij een wit bestrooid bed. De hele bus was leeg en ook de haarlotion was opgegaan. Beide van zwitsal, dus gelukkig rook het wel lekker. Terwijl ik de hele mikmak bij elkaar raapte en probeerde op te frissen durfde ze zelfs te vragen 'mama, mag ik nog een beetje poedersuiker alsjeblieft?'.

Even later was ik in de badkamer aan de slag. In bad lagen nog de bepoederde kleren van E.. S. was in de badkamer geklommen en stond aan het bad. In eerste instantie speelde ze met de badspeeltjes, even later keek ik opzij en had ze zelf haar broek uitgetrokken en gooide ze het bij de kleren van E. (!!!).

Wat worden ze snel groot.
Met die zin zou ik elke log wel af kunnen sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten