woensdag 4 mei 2011

Luiermapje

Sinds september 2008 moet ik bij het verlaten van mijn huis altijd nagaan of het nodig is om luiers mee te nemen. Op dat moment begon ik gebruik te maken van de maxi cosi luiertas. Deze grijze tas hoorde bij de wagen en was gemaakt om alles mee te nemen wat ik bij me moest hebben.
Toen de wagen de deur uit ging, ging de luiertas mee en stapte ik over op de prinsessentas. Deze tas heeft een groot vak en daarin past alles perfect. Twee setjes schone kleding, een serie luiers voor de hele dag, het oppasboekje of als we zelf een dag weggaan de billendoekjes.

Gelukkig komt het steeds vaker voor dat we gewoon een uitstapje maken zonder dat er verschoond hoeft te worden. Voor de zekerheid neem ik nog wel voor ieder een luier mee en de billendoekjes. Maar om daar nou een aparte tas voor mee te nemen vind ik wat overdreven. De spullen in mijn eigen tas stoppen heeft ook mijn voorkeur niet, want dat resulteert regelmatig in opgefrommelde luiers of natte spullen omdat de billendoekjes lekken.

Daarom leek het me niet gek om een mapje te maken voor de luiers. Van een strookje tafelzeil (wat ik had afgeknipt omdat de tuintafel toch erg smal is) naaide ik iets in elkaar. En dit mapje gooi ik zo los in de buggy of in zn geheel in mijn eigen tas..

Okee ik heb het wiel niet uitgevonden, natuurlijk kun je daar ook een plastic tasje voor gebruiken.. maar dat zal mijn pret niet drukken. 

1 opmerking:

  1. Natuurlijk kun je er ook een zakje voor gebruiken, maar dit is veel mooier en hippe kleurtjes. En zakjes gaan toch lelijk worden. Ik vind het wel een idee voor mezelf. Eens kijken waar ik dat zeil heb liggen....

    BeantwoordenVerwijderen