woensdag 4 mei 2011

Televisie

De meisjes zijn niet snel geboeid door de televisie. Er zijn wel wat dingen die ze leuk vinden.. Bumba wil nog wel in de smaak vallen, een aantal liedjes die bekend zijn. Maar als ik normaal gesproken de televisie voor ze aanzet dan is de kans groot dat ze in mum van tijd iets anders bedenken om mee te spelen. Geen probleem. Liever zo dan andersom.

Vanmorgen bereikte ik even een moment dat ik door mijn inspiratie heen was. E. had al met klei gespeeld, ze hadden al buiten gespeeld, we hadden wafels gebakken en we waren naar de geitjes geweest (S. loopt aan de hand mee). Maar het was pas 11 uur geweest en ze werden al een beetje pieperig.

Op de televisie zelf was niks boeiends. E. wilde wel naar de kipjes kijken (Chicken run), maar die animatiefilm heeft veel spannende stukjes waar ze nogal gevoelig voor is. En toen wist ik het. Filmpjes van vroeger. Ik wist dat er een filmpje moest zijn over koninginnedag van toen ik een kind was, en aangezien koninginnedag nog geen week geleden is verwachtte ik dat de meisjes dat wel leuk zouden vinden.

Ik trok de dikke bundel -zorgvuldig door mijn vader overgezette en gesorteerde- DVD's uit de kast en zocht de juiste eruit. DVD-E. Koninginnedag 1990. Beelden van mijn zus (8), mijn broertje (4) en ik (6) in de achtertuin. Allemaal een oranje feestmuts en een vlaggetje bij de hand. Even lekker weer als afgelopen zaterdag. Beelden van de fanfare die langskwam. Beelden in de achtertuin bij opa en oma. Ik heb het hele stuk geboeid zitten kijken, en toen ik even opzij keek zag ik dat de meisjes het net zo interessant vonden.
Als ik nog eens door mijn inspiratie heen ben dan weet ik wel wat ik doe.. we hebben nog een hele map te gaan.

1 opmerking:

  1. wat leuk om dat te hebben, heel zuinig op zijn hoor.
    Wij maken regelmatig filmpjes van de meiden zelf en ze vinden het ook erg leuk om vakanties terug te kijken.
    En het is zo schattig, die kleine hummels van toen..

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen