maandag 2 mei 2011

Kunst

Ken je dat doorstuurmailtje? B. stuurde het mij een tijdje geleden. Een compleet kunstwerk waarin alle personages werden vertolkt door platgeslagen vliegen met uitgetrokken pootjes. Toen ik dat mailtje zag moest ik wel even lachen, vliegen op hun handdoekje op het strand, of op de duikplank.. Erg grappig.

Vanmorgen zag ik de dagelijkse vangst op onze vensterbank liggen. En toen ik naar de overleden vliegen keek dacht ik.. ach ze liggen er toch. Dus maakte ik een mini variant voor de meisjes :). Ze hebben er met open mond naar gekeken. En E. blijft er over kletsen..


Terwijl ik S. net even op schoot had en haar appeltjes terugdeed in het bakje nadat ze die had omgedraaid hoor ik vanuit mijn oorhoek E. kletsen over 'stuk'.
'Stuk. Stuk. Nu is ie helemaal stuk. Kunnen we niet meer maken.'
De appeltjes zaten weer in het bakje dus kijk ik op om te zien waar E. het over heeft. Op het papiertje zie ik een van de geroosterde vliegjes helemaal vermorzeld. Het kopje kleeft nog aan haar vinger.

Tijd om op te ruimen.

NB. De pootjes eruit trekken gaat me wat te ver, dus die zaten er nog lekker aan.

2 opmerkingen:

  1. Lachen hoor, wat je met een dode vlieg al niet kunt doen. (haha)

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een idee! Laten die beesten me ook nog eens lachen. Ik snap nooit zo goed waar vliegen voor dienen dan om de menshed te irriteren maar dit is dan weer erg leuk.
    Enne dat die eva zo lang ligt is wel een schande ja....of een verrassing als je er uiteindelijk toch inkijkt. Volgende maand trouwens zie je vast een voorstukje van katoo. Kijk maar goed en dan raden welke foto het is, ik hoor het wel tegen die tijd!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen