maandag 9 mei 2011

Moederdag

Moederweekend kan ik beter zeggen, want boy wat ben ik verwend :). Zaterdagochtend kwam B. met het plan om alvast voor moederdag naar de dierentuin te gaan. De rit ging richting Nordhorn (Duitsland) waar we eens eerder geweest zijn. Wat is dat een geweldig park voor ons. Met onze meisjes op de leeftijd die ze nu hebben lijkt het park speciaal voor hun ontworpen. Van kinderboerderij achtige settings tot echte dierentuin dieren, vogeltjes voeren uit de hand (oke zaterdag hadden ze geen trek, maar vorige keer wel), een enorme speeltuin in een gigantische zandbak -waar de meiden zichzelf konden vermaken terwijl papa en mama met een drankje en gebakje in het zonnetje konden toekijken- en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Naar de dierentuin voor moederdag
Zondagochtend begon mijn dag waarschijnlijk hetzelfde als bij veel andere moeders. Wat is een moederdagontbijt toch een luxe. Vroeger dacht ik dat zo'n ontbijt gemaakt door kinderen vooral leuk was voor de kinderen (ik vond dat namelijk erg leuk om eerder naar beneden te gaan en zelf in de keuken te mogen rommelen).. maar zondag ochtend drong het ineens tot me door. Voor een moeder is zo'n ontbijt echt speciaal. Heerlijk in bed blijven liggen terwijl de kids (en op deze leeftijd natuurlijk samen met meidenpap) beneden een ontbijt voorbereiden.

Na de kerk en het middagslaapje gingen we naar de plas hier in de buurt. Meisjes in hun bikini'tje en hup het water in. Wat hadden ze een pret. Niets doorkomen, gewoon kruipend het water in tot je niet verder kunt omdat je gezicht dan onder water gaat (S). Of gewoon langs mama rennen, zo het diepe water tegemoet zonder enig drijfmateriaal of zwemles (E).. Plonsen, met modder spelen of met zacht zand. Zelfs het (in je eentje) wegbrengen van afval naar een prullenbak zo'n vijftig meter verderop is een spannend avontuur als je tweeenhalf bent.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het lekkere luchtje en de prachtige werkjes die ik gekregen heb.. Het mag duidelijk zijn. Ik ben enorm verwend.

1 opmerking: