woensdag 8 juni 2011

Kraamvisite

Hoera! F. heeft een broertje. Maandag kregen we het telefoontje dat J. was geboren en vanaf dat moment kon ik niet wachten om een kijkje te nemen bij het kleine schatje.

Vanavond was het zover. We hadden voor J. een konijn gemaakt van fleece met een klein fleecekleedje erbij en voor F. namen we een bal mee. Een aantal dagen geleden mocht E. van mij even kijken of het konijn wel lekker kon knuffelen en volgens haar was dat het geval. Eigenlijk wilde ze m niet meer loslaten. Maar ze moest toch van mij, want ik maakte nog een broekje voor de grijze knuffel.



Vanaf het moment dat we aankwamen verandere E. in een soort minimoedertje. Ze wilde J. dolgraag op schoot en ging keurig stil zitten met haar rug tegen de rugleuning. Wanneer ze iets wilde zeggen deed ze dat met zo'n zacht piepstemmetje dat het bijna niet te verstaan was en tussen door aaide ze af en toe zijn kleine koppie of gaf ze een kusje.



Een jaar of 5 geleden fantaseerden we met ome Sjaak en tante Sjaan over de toekomst. We zaten met z'n viertjes op het strand en stelden ons voor hoe we later op het strand zouden zitten met 6 kinderen om ons heen. Het is niet te geloven hoe hard de tijd vliegt. Inmiddels stappen S. en F. al vrolijk door de kamer (lees: klimmen op tafeltjes en vallen van trapjes) en zijn er al 4 kinderen...

Toen ik vanavond even mocht genieten met J. op de arm dacht B. wat te horen klapperen.. Ik heb zelf niets gehoord. Maar we zullen over 5 jaar nog eens terugblikken :)

3 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n lief klein meisje met een mooie lieve en oh zo 'verse' baby op schoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhh dat kind gun je toch zo een klein broertje of zusje....
    Wat is het toch een snoes, ze kijkt er zo lief bij...baby is trouwens ook mooi :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal mee eens, of je er nu drie hebt of twee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen