vrijdag 24 juni 2011

Een geslaagde dag...

De wekker stond om 5.15 uur. Hij ging af en ik was klaarwakker. Ik gunde mezelf 4 minuten om te blijven liggen en toen ging ik zo zacht als het lukte richting de badkamer om te douchen en aan te kleden. Op mijn tenen sloop ik de trap af en raapte mijn spulletjes bij elkaar. Alles was keurig klaargezet dus ging ik richting station waar ik ruim 10 minuten te vroeg aankwam.

Met enige vertraging kwam de trein aan in Utrecht, waardoor ik een kwartier later op de HU was. Precies 5 minuten had ik over om een plas te doen en naar mijn docente te lopen. Ze riep de andere docente erbij. We liepen naar een kamertje ernaast, kozen een plekje en ik haalde de dikke ordner uit mijn tas. We hadden een half uur om mijn portfolio te bespreken. En dat deden we. Competentie voor competentie werd positief beoordeeld en ik gebruikte deze gelegenheid om alle vragen die ik nog over had bij ze neer te leggen.
Toen waren er 29 minuten voorbij en was het tijd voor het eindoordeel. Ik ben geslaagd! Een last viel van mijn schouders en een gevoel van opluchting en blijdschap borrelde op.

De post HBO opleiding kinderoefentherapie was ik begonnen toen B. en ik nog samen met E. waren. We woonden nog in Utrecht en ik werkte nog in Rotterdam. In de tussentijd ben ik zwanger geworden en bevallen van S., zijn we verhuist naar twente en inmiddels heb ik een eigen praktijk in Almelo.

 Vandaag vervolgde ik mijn dag op de HU met een studiedag voor stagebegeleiders en na afloop wandelde ik nog even door de stad. Toen ik 's middags weer naar huis ging kon ik van een afstand de vlag al zien wapperen. Via een sms had B. me al laten weten dat hij trots op me was en thuisgekomen werd ik ook nog verwend. Samen met de meisjes had hij een mooie armband uitgezocht en na het eten, genoten we samen van een lekkere ijstaart.

Zonder B. was ik waarschijnlijk helemaal niet zover gekomen, daarom is een bedankje wel op z'n plaats.

Lievie, ik wil je bedanken dat je me de ruimte geeft om mezelf te ontwikkelen op een manier die bij me past. Dat je me helpt om het overzicht te houden als ik dat even kwijt bent. Dat je me een duwtje in de rug geeft als ik dat nodig heb (zelfs als ik me weer eigenwijs gedraag). En dat je trots op me bent. I love you!!!

3 opmerkingen:

  1. Van harte proficiat met je slagen!! Knap hoor, om 't moederschap, 'n eigen praktijk èn een opleiding te combineren! Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte, wat een heerlijk nieuws.
    Jij woont in mijn geboortestad, leuk.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen