dinsdag 28 juni 2011

Boltaartje en marsepijn




Zondag waren we op visite bij E. en B. Terwijl de meisjes speelden met grote neven J.,W. en grote nicht K. was er voor ons de gelegenheid om lekker bij te kletsen. Mijn schoonzus vertelde over haar afgeronde studie en nieuwe werk als gewichtsconsulent en we hadden het nog even over haar grote hobby; taarten maken. Het was lekker weer. We zaten in de tuin. Een geslaagde zondagmiddag.

Enthousiast door de foto's van B's mooie taarten ging ik op maandag maar weer eens aan de slag. Ik was al eerder van plan geweest om een boltaartje te maken, met marsepijn te werken en mijn nieuwe kleurtjes te testen.. dus deed ik dat in een kersentaart projectje.

Ik begon met het bakken van een biscuit in een schaaltje dat ik nog had staan (action). Dat ging perfect. Ik vulde de bol met kersenvlaaivulling en lemon curd botercreme. Daarna kwam er een lapje marsepijn overheen. Hier had ik nog niet eerder mee gewerkt, maar ook dat beviel erg goed. Met een pakje van 250 gram (xenos) kwam ik precies uit. Daarna kwamen er wat vlindertjes op die ik maakte van de kant en klare fondant die ik van mijn moeder gekregen had, gemaakt met een (schoon) kleivormpje van de meisjes.

3 opmerkingen:

  1. Amai, prachtig! Te mooi om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij vonden het ook helemaal leuk dat jullie er waren. Wat was Kyra verdrietig, dat jullie weer weggingen...zelfs zo erg, dat ze zich overstuur huilde en op straat stond over te geven.
    Ik denk dat ze het geweldig zou vinden om te logeren (sms Bas lief).
    x
    PS bedankt voor de linkjes :D

    BeantwoordenVerwijderen