woensdag 27 april 2011

Papaplannetjes

Onze meisjes vervelen zich weinig. Natuurlijk zijn ze net als alle kinderen wat hangeriger rond etenstijd, maar voor de rest biedt hun week over het algemeen nogal wat afwisseling. De dagen dat ik thuis ben vul ik met de dingen zoals ik op deze weblog beschrijf. Daarnaast brengen ze twee dagen in de week door bij opa en oma Knoest, die ook niet bepaald stil zitten.

En dan hebben we meidenpap die vol zit met papa plannetjes. Regelmatig komt hij thuis met een of andere verrassing voor de meisjes. Laatst was het een prikblok en kort geleden nog een paasei. Ik heb het niet zomaar over een paasei, maar een sprekende variant! Wat hebben we daar een lol mee gehad. 'Joepieee, ik ben hiehierrrrrrrrrr!!!' roept het roze vrolijke ei. Dan valt er een korte stilte. E. draait haar hoofd in het rond en speurt de kamer of keuken af. Opnieuw begint het ei iets te roepen. En wanneer het knalroze ei gevonden is trekt E. de bovenkant van de onderkant. Vanbinnen zit een klein gekleurd koetje (?).. 'Je hebt me gevonden!!' roept het diertje.. Wat een pret.

E. vind het geweldig om te zoeken. Maar ook het verstoppen vindt ze leuk. Ze zoekt een geschikt plekje en roept papa om te komen zoeken. 'Papa, ik heb het ei verstopt op de prullenbak!'

Vorige week heeft meidenpap de meisjes met de fiets opgehaald van hun oppasadres. Goed voorbereid ging hij op pad. Ik kwam 's avonds thuis uit mijn werk en zag de foto's. Een ware picknick was het geworden. Alles er op en eraan. Meisjes op een kleedje in het gras. Eten. Drinken. Een bal om mee te spelen. En toen ik de volgende dag de spulletjes uit de fietskar haalde zag ik een lege pot appelmoes en zelfs de 'jip en janneke picknickmand' was mee gegaan.
Toen ik de foto's zag kon ik met terugwerkende kracht nog even meegenieten van dit geslaagde plan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten