zaterdag 2 april 2011

1 april

Lachend stond B. voor me. Haha, leuke grap! Ik keek hem vragend aan. Grap? Ja, leuk hoor.. voor 1 april. Wat bedoel je? Van die eitjes.. je hebt twee eitjes in het kippenhok gelegd.

B. zag wel aan mijn gezicht en reactie dat dat niet het geval was. Ik moest en zou even meelopen om te komen kijken in de ren. Dat leek mij nogal overdreven. Ik wist namelijk van mezelf dat ik er geen eitjes had neergelegd, en als ik het niet had gedaan was het ook wel overduidelijk dat B. met mij een grap zat uit te halen. Want onze kippen leggen nog niet, dus twee eieren op 1 april? Dacht het niet.

Na even aandringen van zijn kant liep ik mee. Maar ik ben niet gek, ik liep rechtstreeks naar de trapkast om in de eierdoos te kijken. We hadden die dag juist een nieuwe doos gekocht met 12 witte eieren. Eerst checken of die nog vol zat. Ja. Vol. Ik wist zeker dat er verder geen eieren in huis konden zijn geweest. Dus het was onmogelijk dat B. er twee eieren had neergelegd.
Nou vooruit, als je het echt zo graag wilt loop ik mee de tuin in.

Daar lagen ze. Echt dus. Twee mooie bruine eieren. Achter in de ren. Wat een stunt, precies op 1 april beginnen twee van onze kippen met leggen. En wat nou écht bijzonder is, ze hebben eieren gelegd waar al een stempel op zit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten