woensdag 20 juli 2011

Oppas

Vanaf het moment dat er E. in ons gezin kwam nam de tijd die wij als man en vrouw samen hadden drastisch af. Nou ben ik me er goed van bewust dat deze man-vrouw-tijd in de loopt der jaren alleen maar minder wordt, omdat de kinderen steeds later naar bed gaan tot de dag aanbreekt dat ze later naar bed gaan dan wij. Het is ook niet voor niets dat van alle kanten het advies luidt om tijd samen te plannen.

Wij boffen met een overbuurmeisje dat wil oppassen. Eigenlijk hebben we er meerderen. Toen we in de straat kwamen wonen hoorden we van verschillende buurvrouwen dat ze dochters hadden die het leuk zouden vinden om op te passen. Het leek ons verstandiger als onze meisjes de kans kregen om aan iemand te wennen en het werd buurmeisje M.
Buurmeisje M. vind onze meiden leuk en onze meiden vinden M. leuk. Als ze komt oppassen komen er nog 5 vriendinnetjes van haar mee en samen doen ze dan een spelletje of kijken ze een film.


Boltaartje met bokkenpootjesvulling
en toffee-slagroomvulling
 

De laatste keer heb ik met E. een taart gemaakt toen de M. met haar vriendinnen kwam oppassen. De hele dag had E. het al over M. En ook de dagen erna kwamen er telkens anekdotes over wat er allemaal gebeurd was. Zo had ze de koprol voor gedaan en moesten de grote meiden (met z'n 3en ;)) een vieze luier verschonen.

Ondertussen hebben meidenpap en ik in Duitsland genoten van een heerlijk avondje rust. Naja rust. Ook dat is relatief. Het was die avond schuttersfeest in Uelsen en de complete fanfare stond opgesteld op de stoep voor ons restaurant. En dan begin ik nog niet eens over die kanon die werd afgevuurd...

Na het eten maakten we een mooie wandeling en kwamen we alsnog tot rust. In de vakantie plannen we ook wat tijd samen 'vrij' en dat is maar goed ook, want wat mij betreft is het voor herhaling vatbaar.

2 opmerkingen:

  1. Heel erg goed zeg! Ja als je het niet plant gaat de tijd voorbij en komt er niets van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben het leuk gehad maar als ik zo lees...was het thuis ook een groot succes^_^
    Voor hehaling vatbaar;-)

    BeantwoordenVerwijderen