donderdag 7 juli 2011

Zindelijk

'Ik ben een grote meid. Nu hoef ik geen luier meer aan, maar ik ga het zelf zeggen als ik moet plassen' Die boodschap hebben we heel wat keren gehoord afgelopen week. Vorige week besloot ze op een morgen dat ze wel zonder luier verder kon. Ze zei het tegen opa en oma Knoest en bleef de hele dag droog. Vanaf dat moment vertelde ze keurig wanneer ze naar de wc moest. Iets wat ze al wel eerder kon, maar niet altijd zin in had. Ze kan zichzelf ook al erg goed helpen. Broek omlaag. Billen naar achter schuiven (hele belangrijke). Na afloop afvegen en weer de broek ophijsen. Handen wassen en afdrogen. En toen ik even bij haar kwam kijken na afloop van een plas zag ik dat ze zelf een schoonmaakdoekje had gepakt om de bril nog even schoon te maken (!).

Wat een gemak dat ze naar de wc gaat. En wat besparen we er veel luiers mee :). Vandaag maar even wat onderbroekjes erbij gekocht, want daar heb ik er nu echt wat meer van nodig.

4 opmerkingen: