vrijdag 31 december 2010

Poppetje

De kleuters die ik de afgelopen jaren getest heb, moesten onder andere een poppetje tekenen. Voor een heel aantal kinderen was dit teveel gevraagd en een koppoter was al te hoog gegrepen. Regelmatig werd de mond boven de neus, of de neus boven de ogen getekend. En dan heb ik het niet alleen over de vier-jarigen, nee ook kids van 6 konden nog de meest interessante krabbels op papier zetten met de titel poppetje.

Stomverbaasd zag ik vanmorgen wat E. aan het kleuren was. "Ik ga S. tekenen". Ik keek met haar mee en zag de vorm van een 'hoofd' met daarin een mond en ogen en zelfs armen aan het hoofd. Eerst dacht ik dat het toeval was. Ik pakte haar kleurbord af om er een foto van te maken. "Mama, ook nog denkbrauwen tekenen?". Ze kreeg het bord weer terug. Ik vroeg haar of S. ook haren had. Ja hoor, S. kreeg een volle bos met haar. E. ging nog even door met tekenen en inmiddels hebben we al een aantal poppetjes voorbij zien komen.
Ogen, neus, mond, oren, haren, keel.. het maakt niet uit waar we om vragen.. E. tekend de prachtigste portretten. Ik zeg: dit is een talentje!

1 opmerking:

  1. hoi meiden mam
    Wat een enige blog!!
    Je schrijft leuk hoor! Leuk om mee te kunnen lezen!
    tot gauw, liefs en zoen,

    BeantwoordenVerwijderen